zaterdag 11 augustus 2012

Almere


Het was niet bepaald mijn favoriete keuze, maar ik moet eerlijk zeggen: het valt niet tegen, het wonen in Almere. Qua sfeer haalt het het niet bij Amersfoort of Enschede (mijn vorige woonplaatsen), maar de voorzieningen zijn prima: winkels, bioscoop, theater, eetgelegenheden, noem maar op. Ook de bereikbaarheid met OV of auto is prima in orde.

Maar tot nu toe is het het buitengebeuren dat mij het meest kan bekoren: de fietsvoorzieningen zijn uitstekend (prima fietspaden, snelle verbindingen, veel voorrang en weinig stoplichten) en de stad is omgeven door prachtige natuurgebieden waar het heerlijk fietsen is en het wild welig tiert.




Vandaag ging de rit eerst zuidwaarts, toen via de dijk naar de Hollandse Brug en de strandjes die daar liggen en van daaruit via Pampushout weer richting huis. En ook daar is genoeg te zien:


Tja, daar blijf ik toch een zwak voor houden...

Ik kan trouwens merken dat het fietsen me iets beter afgaat, dus we gaan vooruit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten