vrijdag 10 augustus 2012

Er zij licht!


Vandaag een stukje gesolotriked. Da's gnomish* voor 'op de trike in m'n eentje'. Dit in tegenstelling tot het meer sociale duotriken. Ik ben heerlijk rustig richting de Hollandse Brug getuft, om Ed te verrassen. Uiteraard ben ik 'm ook weer niet té ver tegemoet gereden, want meneer reist vandaag per Velomobiel, dus die is never nooit niet bij te houden. 

Bij Almere Poort genietend van het zonnetje staan wachten, maar wat er ook langskwam: geen rode raket! Net toen ik begon te denken dat we elkaar waren misgelopen, zag ik vanuit m'n ooghoek iets glinsteren op de brug. Ik turen... "Het zal toch niet..." Jawel, het was 'm dus wel! Met volle schijnwerpers aan en van kilometers afstand te zien: het rode Cookiemonster! Zoals verwacht kon ik voor geen meter meekomen met die kanonskogel, maar ik heb een dappere poging ondernomen.

Tijdens Ed's recordbrekende race op Cyclevision deed een aantal mensen wat lacherig over de bak licht die hij voerde, dat ‘ie alleen maar trager werd door die lampen, maar achteraf kwam toch menigeen vragen hoe hij het zo mooi voor elkaar gefabriekt had. 


Bij uitstek de man dus om ook míjn trike onder handen te nemen! Dus wij op weg naar de LampjesGigant (bij de rest van Nederland beter bekend als de Action). Daar hebben we twee prachtige rode led-schijnwerpers meegenomen, die momenteel in een custommade (= door Ed zelf gefabriekt) houdertje aan mijn voorwiel prijken. 


Eentje om te zien, en eentje om gezien te worden. Shiny!!



Zichtbaar ben ik in ieder geval wel:


En bijkomend voordeel: disco-voorwiel. Oh yeah, baby! My trike's groovy!



*taal der Gnomen

2 opmerkingen: