maandag 6 augustus 2012

Houten kont -> trike gekocht!

Het moest er toch een keer van komen, dat fietsen. Dus in het voorjaar mijn gloednieuwe tweedehands Giant Expedition afgestoft en op pad gegaan. 

Het was heerlijk fietsen in het struweel rondom Almere, maar na een paar kilometer begon ik toch een behoorlijk pijnlijk zitvlak (beter bekend als ‘houten kont’) te krijgen. Mijn lief zat me vrolijk uit te lachen vanaf zijn trike, maar tijdens een volgende tocht – waarin hij heel sociaal ook de tweewieler had gepakt om op ooghoogte te komen – moest hij toegeven dat het inderdaad afzien was. Een fietsbroek en een gelzadel hielpen wel iets, maar het bleef behelpen. 

Dus na wat aanmoediging van vriendlief toch maar eens stiekem de trike geleend en het park hierachter doorkruist. En verhip, het was leuk! Ter plekke besloot ik dat ik ook zo’n ding wilde, en daarom zijn we het weekend daarop diverse soorten trikes gaan uitproberen. Hoewel ik alleen nog maar een tadpole had geprobeerd, viel ik toch meteen als een blok voor de Hase Kettwiesel: ik reed er echt zo op weg. Vanwege de schrikbarende nieuwprijs eerst Marktplaats maar eens afgestruind, en een paar dagen later was ‘ie er: m’n eigenste trike! Vanaf nu dus lekker samen op pad!

3 opmerkingen:

  1. Mooie trike, ik wou dat ik er zo een had ;-)

    Hoop dat je er vele kilometers prettig op door zult brengen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wanneer komt er een YouTube-filmpje van jouw acrobatische toeren op de trike? :P

    BeantwoordenVerwijderen