maandag 6 augustus 2012

Vliegles!


Het mag dan een delta zijn, maar het is geen Delta wing of Delta Airlines. Toch vliegt ‘ie prima! En ik ook, al was dat meer een gevalletje ‘eraf vliegen’. Bij het afrijden van een brug wou ik eens kijken hoe hard m’n nieuwe trike de bocht door wilde. Dat was best hard. 

Helaas was de bestuurster de zwakste schakel in het geheel, want die had er even niet aan gedacht dat zo’n trike van achteren heel wat breder was dan van voren. Met een rotklap belandde het rechterwiel dus op een stoeprandje, waardoor de trike opeens toch een soort van tweewieler werd. Met wanhopig steppen, slippen, slingeren en remmen wist ik het ding uiteindelijk net voor een grote haag tot stilstand te brengen. Correctie: de trike stond bij de eerste kneep in de remmen stokstijf stil, zelf vloog ik uit m’n stoel en landde met een rotsmak op het frame. 

Met m’n laatste beetje waardigheid weer op m’n fiets gekrabbeld en verder gefietst, want er zat een stel jongelui keihard te schateren, en voor je het weet, sta je op YouTube! Uit het zicht de fiets en mijn gehavende lijf eens goed bekeken, maar de schade was bijzonder beperkt. Deutsche Gründlichkeit, zullen we maar denken. Op wat kettingvlekken in m’n kleren en een gedraaide neusbuis na, was alles nog heel. Nou ja, op m’n ego na dan, grmpf.

En toch waarschuwen ze in Almere wel voor gevaarlijke bruggen. 


Waren ze denk ik nét bij 'mijn' brug vergeten! ;o)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten