vrijdag 10 augustus 2012

Tocht twee


De tweede grote tocht is inmiddels ook verreden. Na het vervangen van een lagertje is een tikkend geluid in m’n wiel verholpen. Ook heb ik nu een officiële bidonhouder aan het frame van m’n stoel, met een hele vieze plastic fles die nog moet worden vervangen door iets van aluminium. D'r zit ook een pompje aan de bidonhouder vast, dus langzaam maar zeker begint m’n fiets aardig compleet te worden. Inmiddels hebben we ook door hoe de grote canvas fietstas moet hangen, en snappen we nu waarom het riempje onder aan de tas juist op díe lengte was afgesteld: zo kun je ‘m namelijk onder het frame bevestigen, zodat de tas niet bij het hotsen en botsen van z’n ophanghaakjes stuitert.

We zijn eerst de stad in geweest om wat kleinigheidjes te halen en omdat het zulk mooi weer was via de Noorderplassen richting de IJsselmeerdijk gefietst. Daar hebben we heerlijk in het gras gelegen en een uurtje met onze nieuwe vlieger gespeeld. Laat ik het zo zeggen: hij vliegt beter dan ik.



Later nog een keer de stad in geweest om voor de allereerste keer te dimsummen, maar de kippentenen van Ed trokken me toch niet zo. En dat terwijl ik toch een enorme fan ben van Joe Satriani/Chickenfoot. Wel zag ik een heel verleidelijk bord met daarop het woord Mezedes (Griekse voorgerechtjes, ook als tapas te eten), dus ik heb al inspiratie voor een volgende tocht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten